Auris College Rotterdam Aurislogo

Contact


Malmöpad 60

3067 PW Rotterdam

(010) 4552318

auriscollegerotterdam@auris.nl

Deel deze pagina


Stel een vraag

Onze medewerkers

Onze school is ingedeeld in drie onderwijsteams. De drie onderwijsteams zijn de praktijkroute onderbouw, praktijkroute bovenbouw en vmbo. Docenten en mentoren geven zoveel mogelijk les in één van deze teams, dit geldt ook voor de mentoren. Ieder team heeft een eigen logopedist. Elk team wordt geleid door een teamleider. De teamleden verzorgen het onderwijs en de zorg aan de leerlingen die bij dat team horen. Op deze wijze hebben leerlingen en ouders te maken met een relatief klein aantal docenten en ondersteuners.

Wilt u contact opnemen met onze medewerkers? Klik dan op één van de onderwerpen in het menu links op deze pagina.

  • Talent ontwikkelen
  • Talent ontwikkelen

    Alle leerlingen hebben talenten. Bijvoorbeeld voor kunst, tuinieren, koken of techniek. Wij zetten deze talenten in om onze leerlingen zelfvertrouwen te geven. Wij begeleiden onze leerlingen naar een beroep waarin zij hun talenten zo goed mogelijk kunnen gebruiken.

  • Puberteit
  • Puberteit

    Onze leerlingen zijn in de pubertijd en daardoor kwetsbaar. Zij zijn op zoek naar hun eigen grenzen en mogelijkheden. Wij hebben daarom extra aandacht voor de persoonlijke ontwikkeling van onze leerlingen. Wij ondersteunen hen in hun communicatieve- en sociaal emotionele ontwikkeling. 
  • Diploma
  • Diploma

    Onze leerlingen die VMBO of HAVO volgen, verlaten onze school met een diploma. Leerlingen die de praktijkroute volgen, ontvangen bij het verlaten van onze school een certificaat. Veel van onze leerlingen behalen ook een branchecertificaat. Wij bereiden leerlingen voor op dagbesteding, werk of vervolgonderwijs in het MBO. 
  • Communicatie
  • Communicatie

    Overal om ons heen is communicatie. Op het Auris College zitten dove en slechthorende leerlingen en leerlingen met een taalontwikkelingsstoornis. Deze verschillen vragen van leerkrachten en leerlingen flexibiliteit en doorzettingsvermogen. Zo ontstaan mooie gesprekken die onze leerlingen helpen in hun ontwikkeling.

  • Deskundig
  • Deskundig

    Ons personeel weet veel over doofheid, slechthorendheid, taalontwikkelingsstoornissen en autisme. Ons onderwijs sluit hierop aan, zodat leerlingen zo goed mogelijk worden voorbereid op hun leven na school. Wij geven veel aandacht aan taalonderwijs en de sociaal emotionele ontwikkeling.