Mentoren Docenten en onderwijsassistenten Mentoren Medewerkers schoolbreed Raden en vertrouwenspersonen
Mentoren Schooljaar 2018-2019 vmbo V1.1a Mevrouw E. Scheefhals stuur e-mail V1.2a Mevrouw S. Heinsdijk stuur e-mail V1.2b De heer R.de Kreij stuur e-mail V2a Mevrouw I. Delnooz stuur e-mail Schooljaar 2018-2019 praktijkroute PaA De heer H. Brinkman stuur e-mail PaB Mevrouw I. Vink stuur e-mail P1b stuur e-mail Mentoren voor praktijkroute zijn nog niet geheel bekend voor komend schooljaar PBa Mevrouw C. Bruinhart stuur e-mail PBb Mevrouw J. Boerwinkel stuur e-mail PBc Mevrouw A. Mulder stuur e-mail PBd Mevrouw M. Jakobs stuur e-mail PBe De heer B. Schaap stuur e-mail PBf Mevrouw A. de Jong stuur e-mail De heer H. Olivier stuur e-mail Mevrouw W. van der Leede stuur e-mail
Talent ontwikkelen Talent ontwikkelen Alle leerlingen hebben talenten. Bijvoorbeeld voor kunst, tuinieren, koken of techniek. Wij zetten deze talenten in om onze leerlingen zelfvertrouwen te geven. Wij begeleiden onze leerlingen naar een beroep waarin zij hun talenten zo goed mogelijk kunnen gebruiken. Puberteit Puberteit Onze leerlingen zijn in de pubertijd en daardoor kwetsbaar. Zij zijn op zoek naar hun eigen grenzen en mogelijkheden. Wij hebben daarom extra aandacht voor de persoonlijke ontwikkeling van onze leerlingen. Wij ondersteunen hen in hun communicatieve- en sociaal emotionele ontwikkeling. Toekomst Toekomst Leerlingen die de praktijkroute volgen, ontvangen bij het verlaten van onze school een certificaat. Veel van onze leerlingen behalen ook een branchecertificaat. Wij bereiden leerlingen voor op dagbesteding, werk of vervolgonderwijs in het MBO. De leerlingen die vmbo onderwijs volgen, bereiden wij voor op een overstap naar de bovenbouw van het vmbo een reguliere school. Daar zullen zij hun diploma halen en daarna door gaan leren op het mbo. Communicatie Communicatie Overal om ons heen is communicatie. Op het Auris College zitten dove en slechthorende leerlingen en leerlingen met een taalontwikkelingsstoornis. Deze verschillen vragen van leerkrachten en leerlingen flexibiliteit en doorzettingsvermogen. Zo ontstaan mooie gesprekken die onze leerlingen helpen in hun ontwikkeling. Deskundig Deskundig Ons personeel weet veel over doofheid, slechthorendheid, taalontwikkelingsstoornissen en autisme. Ons onderwijs sluit hierop aan, zodat leerlingen zo goed mogelijk worden voorbereid op hun leven na school. Wij geven veel aandacht aan taalonderwijs en de sociaal emotionele ontwikkeling.