• Onze school

Auris College Rotterdam

Onze school

Het Auris College Rotterdam is een school voor leerlingen van 12 tot 20 jaar. Wij verzorgen onderwijs aan leerlingen die moeite hebben met horen of taal. Problemen met bijvoorbeeld spreken en duidelijk maken wat hij of zij bedoelt. Leerlingen met een onderwijsarrangement van Auris zijn welkom op onze school.

Wij bereiden leerlingen voor op dagbesteding, werk of vervolgonderwijs in het vmbo en mbo. Wij stemmen het lesaanbod af op de behoefte en mogelijkheden van de leerling. Leerlingen volgen onderwijs in de praktijkroute of in het vmbo. Wij werken samen met andere instellingen. Zo krijgen onze leerlingen meer kansen om de door hun gekozen beroepsrichting te volgen.

Wij hanteren de volgende uitgangspunten in ons onderwijs.

• Wij stellen de leerling centraal.
  • Wij bieden een veilige leeromgeving.
  • Wij dagen de leerling uit om te leren. Dit doen we door structuur aan te brengen en duidelijke regels te stellen.
  • In het schoolgebouw houden we rekening met de beperking van onze leerlingen. Er is aandacht voor de akoestiek en de juiste signaal/ruis verhouding.
  • Wij gebruiken methodes, methodieken en materialen die wetenschappelijk onderbouwd zijn of zichzelf in de praktijk hebben bewezen.
  • Wij werken samen met andere instellingen op het gebied van onderwijs en zorg.
  • Medewerkers van het Auris College Rotterdam volgen regelmatig scholing.

Vragen?

Heeft u vragen over de school of wilt u graag advies? Neem dan contact met ons op.